Tobroco-Giant

Hoe kennis efficiënt wordt gedeeld met behulp van Spectrum Live.

De uitdaging

Tobroco-Giant geeft jaarlijks meerdere trainingen aan hun dealers verspreid over de wereld. Daarbij gaan zij langs bij deze dealers om hen te blijven informeren en te trainen over de machines die Tobroco-Giant aan hen levert. Daarbij vindt Tobroco-Giant het belangrijk dat deze dealers de juiste kennis hebben over de machines en dit goed kunnen uitvoeren en overbrengen aan de klanten.

Door de corona-crisis was het niet meer mogelijk om naar de dealers te gaan en hen de noodzakelijke trainingen te geven. Samen gingen we daarom naar een oplossing op zoek om de wereldwijde dealertrainingen te digitaliseren zonder de interactie uit het oog te verliezen.

En dus luidde de hulpvraag: hoe zorg je als wereldwijd-opererende organisatie voor een toekomstbestendige, milieuvriendelijke en flexibele manier van communiceren?

De oplossing

Na overleg met Tobroco-Giant zijn we gezamenlijk aan de slag gegaan om een nieuwe communicatiemiddel in te richten voor de machine dealers.Belangrijke factoren hierbij waren de toegankelijkheid en interactiviteit. 

We hebben een dealerplatform opgericht waar de dealers zelf konden inloggen met hun persoonlijke inloggegevens.

De dealertrainingen bestonden uit een afwisseling van professionele presentaties voor het Green Screen, vooraf opgenomen video content en productspecifieke content. Voor iedere dealertraining werden twaalf verschillende machines de studio binnengereden om de producten aan de dealers te kunnen laten zien.

Via het platform was er de mogelijkheid om interactief vragen te stellen tijdens de stream, die ook gelijk beantwoord werden door vertegenwoordigers van Tobroco-Giant.

Een bijkomend voordeel als gevolg van het digitaliseren van deze trainingen is de verminderde CO2 en stikstof uitstoot. De Tobroco-Giant dealers hoeven niet langer naar het bedrijf op locatie te komen. Alle dealers die geïnformeerd dienen te worden kunnen vanuit iedere locatie de stream volgen en hoeven niet de auto in te stappen.

Tobroco-Giant is zeer tevreden met deze flexibele, toekomstbestendige en duurzame oplossing. Op deze manier kunnen zij alsnog de dealers op verschillende locaties in de wereld bereiken en de kennis overbrengen.

Wij zijn trots en dankbaar dat we deze opdracht hebben mogen uitvoeren.

Referentie

“De studio van Spectrum Live was perfect geschikt voor de online dealer trainingen die we hebben gehouden voor een groot aantal Duitstalige verkopers, verspreid over heel Duitsland. Het grote voordeel van de studio is dat alle apparatuur en faciliteiten beschikbaar zijn, en dat er rondom het green screen een grote ruimte beschikbaar is waar we een 11-tal aan machines konden plaatsen. Door de afwisseling tussen een presentatie op het green screen, de presentatie bij de fysieke machines en vooraf opgenomen praktijkvideo’s was het voor de deelnemers prettig en duidelijk te volgen. Om interactie te creëren konden de deelnemers tijdens de presentaties vragen stellen via een chatbox, welke live in de uitzending konden worden beantwoord.


De samenwerking tussen ons en Spectrum Live was erg prettig en de trainingen waren in een korte tijd gerealiseerd. Ze geven presentatietips, denken mee over de aanpak en het technische team neemt alle zorgen voor ons uit handen. We hebben de voordelen van online trainingen ontdekt en zullen er op deze manier dan ook vaker gebruik van gaan maken.”

Bring it on(line)

Neem voor de mogelijkheden contact op met Lex. Bel direct of laat een bericht achter.

Schrijf een bericht